امروز: 1403/02/29
موضوع اصلی: قرآن کریم

اطاعت از خدا و رسول و اولوالامر (نساء/۵۹)

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ۖ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا

سوره نساء۴، آیه۵۹

ترجمه روان: ‌مسلمانان! از خدا اطاعت کنید و نیز از پیامبر و امامان معصوم فرمان ببرید و هر وقت در چیزی اختلاف کردید، برای حلّش به کتاب خدا و سنت پیامبر مراجعه کنید؛ البته اگر به خدا و روز قیامت معتقدید. عمل به این‌‌ها خوبی و خوش‌عاقبتی را برایتان به‌همراه می‌آورَد.

ترجمه روایی: ای کسانی که ایمان آورده اید خدا را فرمان برید و رسول خدا و سرپرستان (ائمه علیهم السلام) را فرمان برید پس اگر در چیزی نزاع کردید آن را به خدا و رسول خدا برگردانید (تا رفع نزاع نمایند) اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید این کار برای شما بهتر و پایانش نیکوتر است (این آیه دلالت بر عصمت ائمه علیهم السلام دارد زیرا مردم را به رجوع به آنها فرمان داده و نمی شود خدای حکیم به رجوع به غیر معصوم دستور دهد، و نیز دلالت دارد که در هر زمان امامی معصوم وجود دارد، دقت شود).

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *